Primer nakupa letalske karte pri družbi Ryanair

Čas dopustov je. In Slovenci, ki že tako potujemo zelo pogosto, se v tem času na potovanja odpravimo še pogosteje. V zadnjem času smo prejeli kar nekaj vprašanj o tem, kako deluje sistem nakupa letalske karte pri nizkocenovnih prevoznikih. Ljudje so zmedeni. Ko kupijo letalsko karto, dobijo v svoj nabiralnik ogromno elektronskih sporočil. Od potrditve nakupa, računa, obvestil o odhodih do reklamnih sporočil, če bi poleg letalske karte želeli rezervirati še nastanitev, najeti avto, si izbrati sedež na letalu ali dodati kakšen kos prtljage. In v poplavi vseh teh elektronskih sporočil se bojijo, da bodo spregledali tista, ki so zares pomembna, npr. obvestilo o obvezni elektronski prijavi na let. V nasprotnem primeru vam bodo na letališču zaračunali še prijavo.

Ravno zaradi tega smo se odločili, da napišemo vse kar je potrebno vedeti za brezskrben nakup letalske karte. Za primer, kako deluje sistem nakupa letalske karte pri nizkocenovnih prevoznikih, smo vzeli kar vsem dobro poznano družbo Ryanair.

1. NAKUP LETALSKE KARTE

Na njihovi internetni strani www.ryanair.com izberemo destinacijo, datume potovanja in osebe, ki potujejo. Izberemo končni datum potovanja, ki je zapisan s ceno najcenejše letalske karte. Odpre se nam možnost nakupa različnih vrst letalske karte, ki se dražijo glede na pravice, ki jih s tem pridobimo (že vključena dodatna prtljaga, izbira sedeža na letalu, prednostno vkrcanje ipd.).

2. DODATNE STORITVE

V nadaljevanju vam ponudi možnost plačljive izbire sedeža, dodatne prtljage, prednostnega vkrcanja na letalo, najema avtomobila ali rezervacije nastanitve. Za slovenske državljane zavarovanje letalske karte ni mogoče. Vse storitve pa boste lahko dodajali tudi kasneje, po opravljenem nakupu, lahko tudi npr. nekaj ur pred letom.

3. OSEBNI PODATKI IN PLAČILO

Ob končani izbiri dodatnih storitev, ki smo jih želeli vključiti v letalsko karto, nas sistem vodi do vpisa osebnih podatkov potnikov in izvedbe plačila.

4. PREJEM POTRDITVE NAKUPA NA NAŠ ELEKTRONSKI NASLOV

Po opravljenem plačilu na elektronski naslov prejmete potrditev plačila, kjer so zapisane kode rezervacije, številke leta in ure odhodov z vsemi dodatnimi storitvami, ki ste jih morda nakupili zraven karte (npr. dodatna prtljaga). V tem sporočilu imate tudi opcijo elektronske prijave na let, če ste letalske karte kupili manj kot 1 mesec pred odhodom in zraven plačali še izbiro sedeža ali če ste karte kupili manj kot 4 dni pred odhodom, izbranega sedeža pa nimate. V nasprotnem primeru za prijavo prejmete ponovno elektronsko sporočilo.

5. RAČUN ZA OPRAVLJEN NAKUP

Kmalu po potrditvenem elektronskem sporočilu dobite še eno elektronsko sporočilo, in sicer račun za opravljen nakup.

6. OBVESTILO O BLIŽAJOČEM SE ODHODU IN OPOZORILO NA ELEKTRONSKO PRIJAVO

Nekaj dni pred odhodom s strani družbe prejmete obvestilo o bližajočem se letu. Ponovno vas opozorijo na elektronsko prijavo, v kolikor tega še niste storili. Družba Ryanair za prijavo na let na letališču zaračuna 50€ na vsak let, se pa cena glede na letalsko družbo spreminja. Pri nekaterih letalskih družbah imate še vedno izbiro med elektronsko prijavo in brezplačno fizično prijavo na letališču. Kako naredite elektronsko prijavo, si lahko pogledate v videu tukaj.

7. BOARDING PASS

Po elektronski prijavi na let si morate letalsko karto (boarding pass) natisniti in jo prepogniti po navodilih, ki so zapisana na karti. Če uporabljate mobilno aplikacijo letalske družbe, letalsko karto le shranite na telefon (postopek za mobilno aplikacijo). Vendar pozor! Letalsko karto morate shraniti na telefon preko aplikacije, tista preko elektronske pošte ne velja. Pozorni bodite tudi na letališča, ki letalske karte preko mobilne aplikacije ne sprejmejo (seznam).

8. PRTLJAGA

V primeru družbe Ryanair na letalo lahko vzamete ročno prtljago težko do 10 kg in v merah 55cm x 40cm x 20cm ter majhno torbico ali torbo za prenosnik v merah do 35cm x 20cm x 20cm. Dovoljena teža in mere prtljage so pri vsaki letalski družbi različne, zato se o tem pred odhodom dobro pozanimajte. Tudi pri dodatni prtljagi so glede na letalske družbe velike razlike. Cene dodatne prtljage pa se razlikujejo že glede na destinacije tudi znotraj ene letalske družbe.

9. PRIHOD NA LETALIŠČE

Vedno planirajte, da boste na letališče prišli pravočasno. Za mednarodne lete priporočajo, da ste na letališču vsaj 2 uri pred vzletom letala, za notranje lete pa vsaj 1 uro. Hitenje in nestrpno pogledovanje na uro je zelo stresno. Zadnja oddaja prtljage je pri nizkocenovnih letalskih družbah ponavadi 40 minut, vkrcanje na letalo pa 30 minut pred letom. Vendar je tudi tukaj nekaj razlik, odvisno od letalske družbe, s katero potujete.

10. ELEKTRONSKA PRIJAVA TUDI ZA LET NAZAJ

Če bo vaše potovanje daljše od dovoljene prijave na let, boste morali to opraviti na destinaciji. Na poti je velikokrat problem s tiskanjem, zato si v tem primeru raje na vaš telefon naložite aplikacijo letalske družbe in letalsko karto shranite na telefon.

Morda še namig, da nekaj dni pred odhodom na letalo preverite, če je vaš let prestavljen ali odpovedan, saj se zgodi tudi, da vas letalska družba o spremembi ni obvestila.

Sistem nakupa letalske karte pri nizkocenovnih prevoznikih se morda na prvi pogled zdi zapleten, vendar je ob skrbnem branju elektronskih sporočil, ki jih prejmemo, vsaka skrb odveč. S tem sistemom letalske družbe namreč naredijo ogromno na optimizaciji stroškov, potniki pa zato lahko kupujemo vedno bolj ugodne letalske karte. Če potrebujete pomoč pri iskanju ugodnih letalskih kart, lahko preko naše spletne strani oddate povpraševanje tukaj in poiskali vam bomo ugodno rešitev v najkrajšem možnem času.


Instagram

Sledite nam!